Informacje dla osób niedosłyszących
W KPP istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.
Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.
Tłumacz online dostępny przez komunikator Jabber. Informacja o usłudze na stronie: https://euslugi.policja.pl/eu/
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.).
Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie.
Poniżej przedstawiono sposoby zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia, o którym mowa we wzmiankowanej ustawie:
- osobiście: Komenda Powiatowa Policji w Zakopanem, 34-500 Zakopane, ul. Jagiellońska 32 (dotyczy również osób z gmin Bukowina Tatrzańska, Kościelisko, Poronin, Biały Dunajec ),
- pocztą na adres: Komenda Powiatowa Policji w Zakopanem, 34-500 Zakopane, ul. Jagiellońska 32 (dotyczy również osób z gmin Bukowina Tatrzańska, Kościelisko, Poronin, Biały Dunajec ),
- telefonicznie: 47 83 47 404 – pod numer policyjnej centrali na stanowisku kierowania KPP w Zakopanem (przy pomocy osoby uprawnionej, członka rodziny),
- faksem na nr 47 83 47 425 do całodobowej policyjnej służby dyżurnej (przesyłając wypełniony formularz znajdujący się na tej stronie),
- na adres e-mail: kpp@zakopane.policja.gov.pl (przesyłając wypełniony formularz znajdujący się na tej stronie),
- poprzez wiadomość SMS wysłaną na numer telefonu: 723 800 890.
W województwie małopolskim na wiadomości SMS od osób niesłyszących został uruchomiony specjalny nr 728-112-112
ZASADY KORZYSTANIA Z TELEFONU ALARMOWEGO „728 112 112” PRZEZ OSOBY NIESŁYSZĄCE:
Podczas zgłaszania (wysłania sms’a) na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego w wiadomości należy:
- Być w bezpiecznym dla siebie miejscu,
- Napisać na początku SMS’a:
- jestem osobą niesłyszącą,
- podać adres zdarzenia.
- powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz nr domu lub mieszkania.
- należy również podać numer klatki w bloku oraz piętro na którym doszło do zdarzenia.
- napisać: co się stało (krótka informacja),
- podać ilość osób poszkodowanych (jeżeli ktoś poza osobą zgłaszającą)
- wskazać ewentualnie która służba jest potrzebna
- podać swoje imię i nazwisko
- Czekać na zwrotnego SMS’a z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia
- Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu.
W KPP w Zakopanem funkcję koordynatora ds. zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:
asp. szt. Roman Wieczorek
tel. 47 83 47 591
e-mail: roman.wieczorek@zakopane.policja.gov.pl