informacje dla osób z niepełnosprawnością

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Policji w Zakopanem (KPP w Zakopanem) zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
zakopane.policja.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: 2015-11-23

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023-08-23

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


     Treści niedostępne:

  • niektóre dokumenty, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie zawierają elementów wymaganych ustawą,
  • niektóre dokumenty PDF nie są odczytywane przez programy dla osób niewidzących,
  • niektóre materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji.

     Wyłączenia:

  • niektóre filmy, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie posiadają napisów.

Przygotowanie deklaracji dostępności:

Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-22

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-08-23

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Roman Wieczorek, adres poczty elektronicznej roman.wieczorek@zakopane.policja.gov.pl.
numer telefonu 47 83 47 591. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności cyfrowej można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej kpp@zakopane.policja.gov.pl lub pod numerem telefonu: 47 83 54 411.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie oraz wskazuje możliwy termin realizacji, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania wnoszący może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej: Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Główna siedziba Komendy Powiatowej Policji w Zakopanem (KPP), w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ul. Jagiellońskiej 32 w Zakopanem. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz numerem oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku. Do holu głównego prowadzi równa podłoga od wejścia głównego. Po lewej stronie drzwi do drzwi znajduje się domofon - dzwonek przywoławczy. Przy ul Jagiellońskiej naprzeciwko budynku wyznaczone jest 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

W holu głównym znajduje się punkt kontroli ruchu osobowego, które znajduje się na wprost od wejścia i jest oznaczone napisami „OFICER DYŻURNY”. Personel stanowiska kierowania nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Na wprost wejścia umieszczone jest okno zastępcy dyżurnego, gdzie całodobowo znajduje się funkcjonariusz Policji, do którego można się zwrócić w przypadku braku osoby w recepcji.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z recepcji i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KPP (osoby wprowadzającej). Do dalszych części obiektu prowadzą schody, których początek i koniec biegu oznaczono kontrastowo. W całym budynku są oznaczenia numeracji pięter.

Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju, który znajduje się po prawej stronie okienka oficera dyżurnego. Dostęp do tego pomieszczenia do ewentualnej obsługi interesantów jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózku. Toaleta dla interesantów, a także toaleta przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia do holu głównego. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

- W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

- W KPP istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest

także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet,

przejdź do strony https://euslugi.policja.pl/

 

Komisariat Policji w Bukowinie Tatrzańskiej (KP), w którym interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się na ul. Długiej 144 w Bukowinie Tatrzańskiej. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną (logotyp Policji) na gmachu budynku.

Pomieszczenia Komisariatu znajdują się na parterze budynku należącego do Urzędu Gminy w Bukowinie Tatrzańskiej. Przy schodkach przed wejściem umieszczony jest podjazd wyposażony w poręcz z jednej strony. Przed budynkiem Urzędu Gminy znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Przy drzwiach wejściowych po stronie lewej umieszczone jest okno dyżurki - sekretariatu. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, odbierani są z holu Komisariatu i poruszają się po terenie KP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KP (osoby wprowadzającej). Korytarz oraz pomieszczeń służbowe znajdują się na jednym poziomie co nie skutkuje trudnościami w przemieszczania się osób na wózkach inwalidzkich. W KP brak całodobowej obsługi interesantów Brak toalety przystosowanej do potrzeb osób poruszających się na wózku. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

- W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

- W budynku brak oznaczeń w alfabecie Braille'a.

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach

komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., nr 209, poz. 1243). Aby dowiedzieć się jak skorzystać z bezpłatnej

usługi tłumacza języka migowego przejdź:

http://bip.kgp.policja.gov.pl/kgp/jezyk-migowy/23442,Informacja-o-srodkach-wspierajacychkomunikowanie-sie.html

 

W przypadku potrzeby doprecyzowania wskazanych informacji na temat dostępności architektonicznej,

prosimy o kontakt z asp.szt. Roman Wieczorek, adres poczty elektronicznej:

rzecznik@zakopane.policja.gov.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 83 47 591.

 

Powrót na górę strony